Lag-NM 2024

Av: Emilie  |  Publisert: 19. juli 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Bærum Golfklubbs lag til helgens Lag-NM for damer og herrer er klare. Se hvem, og følg våre spillere her.

Alle golfklubber i Norge kan stille med ett lag i Dame- og Herreklassen i Lag-NM. Lag-NM spilles som en lagkonkurranse over flere dager, og det spilles i tre ulike bruttoformer: foursome - to spillere slår annethvert slag på ballen. Fourball - to spillere spiller egen ball, men kun det beste resultatet teller. Singel - vanlig slagspill på egen ball.

Damelaget vårt spiller i 2. divisjon, og herrelaget vårt spiller i elitedivisjonen. Vår sportslig ansvarlig Emilie Kvamme har ansvaret, og gjennom prestasjoner i 2024 og klubbens uttakskriterier har hun tatt ut følgende spillere:

Bærum Golfklubbs damelag: Thale Estensen, Malin Skomakerstuen og Kristine Kloda.

Bærum Golfklubbs herrelag: Anders Engelsen, Knut Magnus Erlandsen, Anders Harto, Gabriel Erlandsen og Markus Brandsæter.

Damelaget spiller på Østmarka Golfklubb, og de spiller tre runder. Den første runden skal to spillere spille foursome. Den andre runden skal to spillere spille fourball, og i den siste runden skal alle tre spille singelrunde hvor de to beste resultatene er tellende. Du kan følge damenes score her: Lederboard Damer

Herrelaget spiller på Stavanger Golfklubb, og de skal spille fem runder. I runde 1 og 3 går to og to spillere sammen i to foursomes. I runde 2 og 4 går to og to spillere sammen i to fourballs. I den sisten runden spilles det singel med fire spillere, hvor de tre beste er tellende for laget. Du kan følge herrenes score her: Leaderboard Herrene.

Christine Huse er kaptein og ansvarlig for damelaget på Østmarka, mens Emilie har blitt med herrelaget til Stavanger og er kaptein der. Vi ønsker begge lagene lykke til!