Runde 2 av KM avlyst

Av: Marius  |  Publisert: 20. august 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Grunnet overvann er banen er dessverre stengt søndag 20.august. Det betyr at runde 2 i KM er avlyst og resultat fra runde 1 blir tellende.

Til alle deltagere,

Etter en befaring av banen tidlig søndag morgen er det besluttet at banen holdes stengt søndag grunnet store mengder nedbør og overvann som har kommet gjennom natten, og som er meldt gjennom søndagen. Det betyr at runde 2 av KM 2023 dessverre er avlyst og runde er gjeldende som informert ved start lørdag.

Premier kan hentes i administrasjonen fra mandag 21. august og vinnere av de ulike klassene vil også hedres og premieres ekstra ved årsmøte i februar. Vi beklager veldig ulempene det medfører, og vi skulle gjerne sett at det ble gjennomført to runder. Dessverre lot ikke det seg gjøre i år.

Premieoversikt for de ulike klassene er slik;
KM Junior jenter – 3 premier
KM Junior gutter – 5 premier
KM Damer – 3 premier
KM Herrer – 10 premier
KM Senior damer – 3 premier
KM Senior herrer – 10 premier
KM Eldre senior herrer – 3 premier
KM Netto – 3 premier

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Informasjon før turneringen

Velkommen til Klubbmesterskapet 2023

Vi gleder oss til å kåre klubbens beste spillere i de ulike klassene. Her følger litt informasjon før helgens turnering.

Scoreinntasting
Også i år vil det bli mobil scoreinntasting for alle runder. De aller fleste er godt kjent med dette nå og lenker til inntasting sendes ut lørdag morgen. En spiller i flighten kan føre score for alle og det viktig at dette sjekkes etter runden at scorene er korrekt. Vi vil også ha scorekort på tee tilgjengelig ved start så man kan føre det manuelt for sikkerhets skyld om man ønsker.

Etter runden må scoren sjekkes i den mobile scoreinntastingen. Scoren er levert når du forlater anlegget. Om dere har ført et scorekort for kontroll kan dette legges i kassen merket scorekort KM utenfor hovedinngang til klubbhus.

Ballplassering og lokale regler
Det spilles med ballplassering på kortklipt område innenfor en køllelengdes lengde. Det er banens lokale regler som er gjeldende for turneringen.

Lørdag
Løpende start med første start 0730 og siste start 1520. Det er for det meste 3 stykker i hver ball, men noen er også fire. Husk å holde tempoet oppe.

Klikk her for startlisten lørdag.

Husk å registrere deg og betale startkontingent i proshop før du går ut lørdag.

Søndag
Shotgun 0900. Husk at spillet starter 0900, så vær på plass på ditt starthull til riktig tid.

Utslagssteder
Herrer, senior herrer og junior gutter - Gul
Eldre senior herrer - Blå
Dameklasser spiller fra rød tee

Cut
Det er plass til 116 spillere i søndagens shotgun og det vil derfor bli en cut etter lørdagens runde. Cut vil bli satt inn i herreklassen og senior herre klassen da disse to klassene har klart flest deltagere.

Herrer - Ca de 33 beste spillerne går videre til søndagens finalerunde
Senior herrer - Ca de 30 beste spillerne går videre til søndagens finalerunde

NB! Cut trekkes på de spillerne som har den klassen som primærklasse. Skulle en spiller klare cut i sin primærklasse, men ikke en annen klasse, vil kun score fra primærklasse være gjeldende på søndag.

Startlisten for søndag blir lagt ut i løpet av lørdag kveld. Det kan ta noe tid, men vi minner om at det er Shotgun start søndag kl. 09:00!

Netto-klassen
Vi har gjort det slik at alle er med i netto klassen – uansett. Det er handicapbegrensning i brutto-klassene. Dersom du er over denne grensen, spiller du kun i netto klassen.

Bil i KM med legeerklæring er lov!
Det er lov med bil under KM om du har gyldig legeerklæring. Vi har kun 8 biler, så ikke spør etter bil med mindre det er helt nødvendig. Bil reserveres til proshop.