Nye regler for bruk av rangen!

Av: Marius  |  Publisert: 17. april 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Grunnet en situasjon torsdag kveld 16. april, så er vi nødt til å endre reglene for bruk av rangen fremover. Nye regler trer i kraft fra fredag 17. april.

Dessverre er det slik at noen golfere ikke har klart å følge de enkle reglene mot smitte vi har hatt på rangen. Fredag morgen fant administrasjonen 30-40 ballkurver spredt utover rangen, som tyder på at noen har vært her etter kveldstid og ikke fulgt smittereglene vi har satt opp.

Vi har derfor sett oss nødt til å vaske alle kurver på nytt og sette de bort. Fra og med fredag 17.  april må du selv ha med din egen plastpose (eller lignende) hvor du må ha ballene fra rangeautomaten i.

Klubben ønsker ikke å ta noen sjanser i situasjon vi er inne i og håper alle golfere kan respektere og følge de oppnevnte reglene under.

OPPDATERTE REGLER FOR BRUK AV RANGEN
  • Det er ikke satt ut ballkurver, så egen plastpose må benyttes.
    Det er festet en ballkurv under balluttaket, sett din egen plastpose i kurven og la ballene falle ned i posen etter betaling.
  • Ingen berøring av ballene. Baller som evt. ikke er slått ut kan ikke brukes av andre, så samtlige baller skal slås ut.
  • Bruk av pegg er ikke tillatt
  • Bruk sesongkort (kjøp og påfyll i proshop, eeZeePay (last ned app) eller pollett (kjøpes i proshop) for å ta ut baller (vi desinfiserer alle pollettene etter bruk)
  • Hell ballene ut på matten, og benytt køllehodet for å legge ballene i posisjon
  • Bruk eget utstyr og hansker.
  • Klubbhuset er stengt; toaletter, garderober og drikkekraner er også stengt. Proshop holder åpent – se www.bmgk.no for åpningstider.
  • Det er ikke satt ut søppelkasser, eget søppel må tas med hjem.
  • Hold hele tiden 2 meter avstand til andre personer.
  • Benytt kun øvre del av rangen og mattene som er lagt ut

Brudd på disse reglene medfører bortvisning fra anlegget.

Med ønsker om GOD TRENING og

Takk for at du respekterer disse tiltakene!