NM tittel til Gabriel!

Av: Marius  |  Publisert: 29. mai 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vår juniorspiller Gabriel Erlandsen gikk hele veien til topps i G13-15 klassen under Jr NM Match på Stjørdal. Gratulerer så mye!

Hvert år spilles Jr NM Match for landets beste juniorer og i helgen ble årets utgave arrangert på Stjørdal Golfklubb.  Bærum GK hadde flere spillere på startstreken, og best av alle ble Gabriel Erlandsen som gikk hele veien til topps i G13-15 klassen.

Gabriel vant slagspill kvalifisering med runder på 73-73 og tok seg videre til matchspillet sammen med Markus Brandsæter, også fra BMGK. Disse to møttes så i kvartfinalen hvor Gabriel vant på siste hullet. Deretter var det Alexander Nysæther som ble slått 2&1 i semifinalen før Mathias Aase fra Sola GK var motstander i finalen.

I finalen vant Gabriel 2&1 og kan dermed kalles seg Junior Norgesmester i Match G13-15 2023! Gratulerer så mye til Gabriel!

I tillegg til Gabriel og Markus var det som nevnt flere andre juniorer som representerte Bærum GK på en fantastisk måte og leverte meget godt.

I U19 har vi hatt tre jenter, Christine Huse, Thale Estensen og Kaja Skomakerstuen. I G13-15 klassen bet også Knut Magnus Erlandsen godt i fra seg.

Herlig innsats fra våre juniorer som vi er superstolte av, og spesielt stor grattis til vår ferske Norgesmester Gabriel Erlandsen!

Her kan du lese NorskGolf sin rapport fra turneringen!

NB! 23-24. juni står vi vertskap for Ungdomsmesterskapet 13-15 år på BMGK. Om du vil bidra som frivillig send gjerne mail til marius@bmgk.no

Klikk her for resultater fra Jr NM Match på Stjørdal!