Lag NM herrer & damer

Av: Marius  |  Publisert: 12. august 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

LAG NM Herrer og damer gikk av stabelen i midten av juli, og vi hadde både dame og herrelag i aksjon.

Torsdag 14. juli spilte våre herrer på Oslo GK. Anders Engelsen, Anders Harto, Frederik Kollevold, Knut Magnus Erlandsen og Lukas Grøvnes representerer Bærum GK under LAG NM herrer på Bogstad.

Gutta spilte tre dager, først to dager med 36 hull lag spill hver dag (foursome & bestball), før det ble avsluttet med 18 hull singelrunde på lørdag.

På lørdag og søndag var våre damer i aksjon på Kjekstad GK. De spilte 36 hull lagspill lørdag og singelrunde søndag. Det var Hege Huse, Christine Wei Huse og Kjersti Tubaas som representerte Bærum GK på Kjekstad.

Klikk her for resultater fra herrene
Klikk her for resultater fra damene

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Før turneringene
Lag NM Damer

Søndag 26. juni og mandag 27.juni ble det spilt kvalifisering om tre plasser til årets LAG NM Damer lag. Etter to runder, med litt regnavbrudd på mandagen, så var det tilslutt Christine Wei Huse, Kjersti Tubaas og Hege Kristine Huse som kvalifiserte seg inn til laget.

Vi gratulerer så mye til alle tre og gleder oss å til å se hva de får til på Kjekstad GK 16-17. juli.

Lag NM Herrer

Søndag 26. juni deltok 15 spillere i kampen om de to siste plassene til årets Lag NM Herrer lag.

Aller best på søndag var 13 år gamle Knut Magnus Erlandsen, som tok den første plassen med en 74 runde. Et slag bak på 75 slag kom en annen ung junior, nemlig Lukas Grøvnes. Lukas avsluttet sterkt og kapret den siste plassen slaget foran Anders Lien og Ole Isaksætre.

Kapteinsvalgene ble gitt til Frederik Kollevold, Anders Engelsen og Marius Thorp. Marius har dog måttet melde forfall og Anders Harto er tildelt det tredje kapteinsvalget.

Gratulerer til Knut Magnus og Lukas, som sammen med Frederik, Anders og Anders danner vårt lag som spiller på Oslo GK fra 14-16. juli.