Lag NM Junior

Av: Marius  |  Publisert: 3. juli 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Før helgen var våre beste junior jenter og junior gutter i aksjon under Lag NM Junior 1. divisjon på Hauger GK.

Torsdag 30. juni og fredag 1. juli var begge våre juniorlaget på plass på Hauger GK for å kjempe om opprykk til elitedivisjonen under Lag NM Junior. Jentelaget besto av Christine Wei Huse, Beatrice Riisnes og Thale Estensen. Guttelaget besto av Edvard, Knut Magnus og Gabriel Erlandsen, Ole Tubaas-Hermansen og Simen Mæland.

Klubben er meget stolte av å ha så flotte juniorer og represanter for juniorgruppen i Bærum GK, og vil gratulere begge for lag med strålende innsats! Vi gleder oss til å følge dere alle fremover!

Under følger et lite referat fra dagene på Hauger GK.

Jentene
Det hele startet for jentene torsdag morgen med foursome (annethvert slag på ballen) der Beatrice og Christine spilte sammen. En flott runde på 76 slag ga en ledelse etter runde 1. På ettermiddagen var det fourball med Thale og Beatrice. Etter en litt tung start på de første 9,snudde jentene runden mesterlig på de siste 9 hullene med blant annet tre birdies og en eagle, noe som tilslutt ga en runde på 69 slag og ledelse etter dag 1.

Fredag var det singlerunde hvor alle tre jentene spilte, og hvor de to beste scorene talte. Grunnet ekstremt mye nedbør på morgenen ble singlerunden kuttet ned til kun 9 hull. Christine fikk en tøff start på de første hullene, men etter meget flott spill siste 6 hullene kunne hun bokføre 38 slag (+2). Thale og Beatrice hadde en litt tung dag på banen, hvor begge spilte på 45 slag. Det holdt tilslutt til en tredjeplass, 3 slag bak Sotra og Oppegård som endte i omspill hvor sistnevnte vant. Det er to lag som rykker opp fra 1. divisjon, så skuffelsen var der for jentene etter fredagens runde.

Men en gledelig nyhet i skuffelsen under premieutdelingen var at 2 plassen, som gikk til Sotra/Voss (mixlag), ikke har lov å rykke opp. Dermed ble jentene våre kvalifisert til å spille i elitedivisjonen neste år. Jentene har hatt noen lærerike dager, og det er mange erfaringer de drar med seg videre i golfen sin både som lagspillere og individuelt.

Gratulerer med opprykk til eliten!

Gutta
I likhet med jentene startet gutta også med foursome på torsdag morgen, og det var tvilingguttene våre Gabriel og Knut Magnus som var først ut. De spilte bunnsolid og hadde den nest beste foursome i hele feltet på 76 slag. I den andre foursome spilte Simen og Edvard sammen og de endte tilslutt på 79 slag. Dette holdt samlet til en foreløpig 2 plass etter foursomen. På ettermiddagen var det fourball hvor Ole/Edvard og Knut Magnus/Simen som våre par. Begge lagene leverte meget bra golf på første 9 hullene og de rundet begge på -2. En litt tung siste 9 og endel stang ut gjorde at Ole og Edvard endte på 76 slag (+4), og Knut Magnus og Simen endte på 74 slag. Dermed var gutta på 3. plass før siste dagen.

Singelrunden til gutta ble også redusert til 9 hull grunnet nedbøren. Først ut var Simen, som spilte på 39 slag (+3). Gabriel gikk deretter ut og slo masse fine utslag, dessverre var det litt tungt med flyten rundt og på greenene for han og det ble 44 slag (+8). Knut Magnus var nestemann på tee, og han spilte meget stabilt, men heller ikke han hadde flyten på greenene, og noterte 40 (+4) på scorekortet. Eldstemann av brødrene, Edvard, var sist ut og var best av våre på 38 slag )+2). Guttene endte med dette på 3.plass. Vinneren ble vår naboklubb Haga, gratulerer så mye!

Selv om det ikke ble opprykk i år har guttene stått på, holdt humøret og fokuset oppe og vært et lag. De har hatt en meget lærerik uke, hvor de kan ta med seg erfaringer og lærdom til fremtidige turneringer og trening.

Gratulerer med et vel gjennomført NM og 3.plass.

Resultatlister
Gutta