Årets klubbmestere

Av: Marius  |  Publisert: 20. august 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Klubbmesterskapet ble spilt i helgen og her er årets vinnere og premieoversikt. Premier kan hentes på klubben.

Klubbmesterskapet 2020
Helgen startet med en avlyst fredagsrundene for herrene grunnet regn, lyn, torden og mørket, men resten av helgen har vært meget bra. Vi takker banemannskap og alle spillere for strålende innsats!

Årets KM ble gjennomført med restriksjoner grunnet covid-19, som betød at vi ikke fikk gjennomført shotgun på søndag og dermed ikke premieutdeling heller. Vinnerne av alle bruttoklasser vil hedres som fortjent under årsmøte i februar!

Det har vært mye bra spill i flere klasser på både lørdag og søndag. I junior jenteklassen var det en ren singelmatch mellom de to deltagerne Beatrice Riisnes og Christine Wei Huse. Sistnevnte gikk en imponerende 79 runde på lørdag, men det var Beatrice som var mest stabil over to runder og tok hjem pokalen. I junior gutteklassen var det Marius Tandberg som gikk seierende ut, og forsvarte dermed seieren fra i fjor. Marius vant med scorene 78-72, nummer to ble Andreas Tangen og siste pallplass gikk til Ole Tubaas-Hermansen.

I herreklassen var Fredrik Løwenstein Mangset suveren med to strålende runder på 67 og 69 slag, og Fredrik endte tilslutt 8 slag foran nestemann på listen Anders Engelsen og Lasse Røren Andersen som delta andreplassen. I dameklassen ble det jevnere og det var kamp hele veien inn mellom Emelie Westrup, forsvarende mester Gigi Forkjaer og Kristin Gunhildrud. Tilslutt var det førstnevnte som endte på topp, to slag foran Kristin og Gigi som delte andreplassen.

Det ble en plass bedre for Kristin Gunhildrud i senior dame klassen. Kristin var helt suveren over to runder og endte 10 slag foran Aina Olsen, som vant i fjor, mens Hege Huse ble nummer 3.

Hos senior herrer var det veldig jevnt foran siste dagen, men mange mulige vinnere. Etter en god sisterunde på 6 over par ble det Jørgen Hanetho som stakk av med seieren. De to andre plassene på pallen var det fjorårsvinner Ralph Fowler og Terje Andersen som tok. Sistnevnte delte tredjeplassen med Jan Erik Thoresen.

I de eldste klassene, eldre senior damer og herrer, ble det jevnt i begge klasser. Hos damene ble det klubbmesterskap på Hilde Oftedal, foran Grete Ellefsen og fjorårsvinner Billie Mcmahon Sørum. I eldre senior herreklassen ble det Svein Sørheim, som vant tre slag foran Brede Kristoffersen og syv slag foran Tom Arild Elnæs Linderud.

Den siste klassen er KM Netto klassen for alle spillerne pluss de som har over 28,0 i hcp. Her var det August Falch som vant med hele 85 poeng, foran vinner av herreklassen Fredrik Løwenstein Mangset og Gigi Frokjaer.

Vi gratulerer alle vinnerne og minner om at disse premieres og hedres som de fortjener på årsmøte i februar!

Klikk her for resultater!

Disse premieres i de ulike klassene
Junior jenter - 1 til 3.plass
Junior gutter - 1 til 3. plass
Damer - 1 til 5.plass
Herrer - 1 til 10. plass
Senior damer - 1 til 3.plass
Senior herrer - 1 til 10. plass
Eldre senior damer - 1 til 3.plass
Eldre senior herrer - 1 til 5.plass
KM Netto - 1 til 3.plass

Klikk her for resultater!