Imponerende spill av Bærums-juniorene i mai

Av: Anders Harto  |  Publisert: 30. mai 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Flere seire, uoffisiell banerekord og stor deltakelse. Juniorene våre slo godt fra seg i NGF-turneringene i mai.

Vi ønsker å gjøre avstanden fra klubbens medlemmer til juniorene mindre, og derfor vil du fremover få et større innblikk i hvor vår junioravdeling konkurrerer. Her er trenernes oppsummering av turneringsspill i mai.

Emilie, Anders og Frida forteller at det i mai hovedsakelig har vært våre eldste juniorer i elitegruppa som har konkurrert, og fremover vil også de yngste være med på turneringer.

Srixon Tour
To Srixon Tourer har gått av stabelen i mai - Sandefjord (u15)/Sola (u19) og Skjeberg (begge grupper). Totalt har 11 av våre juniormedlemmer deltatt på én eller begge turneringene: Kaja Skomakerstuen, Thale Estensen, Christine Huse, Edvard Erlandsen, Sander Lysberg, Ludvig Holm, Christoffer Haugestad, Malin Skomakerstuen, Gabriel Erlandsen, Knut Magnus Erlandsen og Markus Brandsæter.

På Sola endte Thale på en fin 5 plass etter to fine runder lørdag, og en sterk runde på par søndag. På Sandefjord var det lenge jevnt i toppen og blant Bærums-spillerne, men Markus trakk det lengste strået med en totalscore på +1, tett etterfulgt av Gabriel på 2.plass.

På Skjeberg endte jentene endte på 7 (Christine) og 11 plass (Thale) i sin klasse, og Knut Magnus Magnus på 6 plass.
Med en forrykende førsterunde på -9 slag brutto (og banerekord) endte Gabriel på 1. plass, etterfulgt av Markus på 2. plass.

Junior Tour (tidligere Narvesen Tour)
Mens Junior Tour i vår region lar vente på seg, har en av våre ivrige juniorer, Lukas Grøvnes, oppsøkt turneringen i andre regioner for å trene på turneringsspill. Lukas tok først turen til Bjaavann GK tidlig i mai, for så å spille på Byneset noen helger senere. Lukas presterte godt gjennom begge helgene, men spesielt bra var siste turnering på Byneset hvor han fikk 1.plass i nettoklassen (-7) og 2.plass i bruttoklassen (+1).

Østlandstour
På årets første Østlandstour på Onsøy og Huseby & Hankø stilte 6 Bærumsjuniorer til start: Sebastian Kirkeberg, Lukas Grøvnes, Knut Magnus Erlandsen, Gabriel Erlandsen, Markus Brandsæter og Dennis Staurvik. Etter to turneringsdager endte Gabriel på 4 plass (+3) og Markus på 6 plass (+4).

NorgesCup
Årets første NorgesCup ble spilt på Meland, og vi hadde én Bærums-junior til start: Thale Estensen. Etter 3 runder på tøffe forhold endte Thale til slutt på en fin 7. plass.

WesternCup
Western Cup er en lokal turnering som spilles mellom klubbene i nærheten, og her er det vår rekruttgruppe som deltar. I mai ble det spilt én match mot Grini og én match mot Haga. Resultatene i begge matcher ble dessverre tap, men med mye godt spill og god læring!

Her er noen bilder fra turneringene: