Årets klubbmestere er kåret

Av: Marius  |  Publisert: 18. august 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

I helgen ble årets Klubbmesterskap avholdt i strålende solskinn og med en like strålende bane. Tusen takk til alle deltagere og banemannskap, og gratulerer til vinnerne!

I helgen ble årets Klubbmesterskap avholdt med rundt 130 deltagere på startstreken. Herrene startet ballet med sin førsterunde på fredag, mens på lørdag var det første dagen for de resterende klassen og andre runden for herrene. På søndag fikk vil til shotgun start med samtlige 124 gjenværende spillere.

Banen viste seg fra den gode siden som den har hele sesongen og vi vil rette en stor takk til banemannskapet for jobben de har gjort med banen i hele år. Helt fantastiske forhold.

I selve turneringen var det flere spillere som glimtet til med storspill og vi fikk kåret klubbmestere i de forskjellige klassene. Aller mest spennende var det i junior jenteklassen der Beatrice Riisnes og Christine Wei Huse måtte ut i omspill. Det omspillet avgjorde Christine med en flott birdie på det første omspillshullet. I junior gutteklassen var det Ole Tubaas-Hermansen som tok seg forbi Knut Magnus Erlandsen på siste dagen og kunne dermed løfte pokalen.

I herreklassen var det vår egen pro, Anders Engelsen, som tok seieren som eneste mann under par etter tre runder. Både i dameklassen og senior dame klassen var det Kristin Gunhildrud som seiret etter to meget gode runder. Hos senior herrer gjorde Jørgen Hanetho et hederlig forsøk på å forsvare sin tittel fra ifjor, men Erling Lyche ble for sterk og tok hjem pokalen. I klassen for eldre senior herrer ble det en overbevisende seier for vår tidligere daglig leder Brede Kristoffersen, men det dessverre ikke ble spilt noe KM i klassen for eldre senior dame grunnet kun en påmelding til klassen.

I nettoklassen var det Marius Wroll-Evensen som vant etter 80 poeng på to runder. Meget godt spill!

Junior jenter - Christine Wei Huse
Junior gutter - Ole Tubaas-Hermansen
Damer - Kristin Gunhildrud
Herrer - Anders Engelsen
Senior damer - Kristin Gunhildrud
Senior herrer - Erling Lyche
Eldre senior herrer - Brede Kristoffersen
KM Netto - Marius Wroll-Evensen

Takk til alle medlemmer som deltok, takk til arrangementskomiteen og gratulerer til alle vinnerne!

Husk KM Putting lørdag 12. september!