Pallplass på damene under lag NM

Av: Marius  |  Publisert: 21. juli 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

LAG NM ble spilt 17-19. juli hvor herrene konkurrerte blant eliten i Stavanger og damene i 2. divisjon på Romerike GK.

Årets LAG NM ble spilt på ulike baner i helgen som var og vår lag bet godt fra seg. I 2. divisjon på Romerike GK ble vårt damelag nummer 3, kun fire små slag fra opprykk til 1. divisjon. Vi gratulerer med 3. plassen!

Herrelaget var på plass i Stavanger etter fjorårets opprykk til elitedivisjonen. Etter tre dager med regn, vind og sol endte våre gutter på en 9. plass og beholdt dermed plassen i den øverste divisjonen med god margin. Vant gjorde Miklagard GK etter omspill mot Oslo GK. Flott innsats fra våre gutter.

Skrevet før turneringene
Damene på Romerike GK
I fjor stilte vi igjen lag i LAG NM på damesiden, og laget beholdt sin plass i 2. divisjon. I år har det vært større trykk og entuasiasme blant damene i klubben og vi stiller med et meget godt lag som skal kjempe om opprykk på Romerike GK 18-19. juli. Etter to runder med amerikansk uttak er det følgende spillere som skal representere BMGK;

Emelie Westrup
Gigi Frokjaer
Erika Sørvig
Kjersti Tubaas, kaptein og reserve.

Lykke til på Romerike GK til våre damer!

Herrene på Stavanger GK
Herrene våre skal i aksjon i elite divisjon på Stavanger GK etter fjorårets opprykk. De seneste årene har det vært arrangert kvalifisering om noen plasser til LAG NM laget, mens det har vært noen WC som har blitt gitt ut. Grunnet sportslige vurderinger og manglende turneringsgrunnlag ble det ikke noe amerikansk uttak i år. Trenerteamet, sammen med klubben, har tatt ut følgende spillere til LAG NM på Stavanger GK i juli måned.

Disse 5 spillerne er tatt ut
Anders Myhre Harto
Anders Engelsen
Frederik Frank Kollevold
Marius Thorp
Marius Tandberg

Gratulerer til alle spillerne og vi gleder oss til å følge med underveis.