Årets klubbmester i matchplay - Erik Pfister!

Av: Marius  |  Publisert: 19. september 2020  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Klubbmesterskapet har blitt spilt gjennom hele sesongen og fredag 18/9 ble finalen spilt.

33 spillere var påmeldt til årets KM i matchplay, som startet før sommeren og varte helt til finalen ble spilt fredag 18. september. I år var det Erik Pfister og Brede Kristoffersen som hadde tatt seg til finalen!

Med hyggelig stemning og svake forsøk på utpsyking fra begge spillere, ble det en jevnspilt finale som skulle gå hele veien til det 17. hullet. En tidlig ledelse for Erik ble hentet inn av Brede og etter de første 9 hullene ledet Erik 1 opp. På hull 10 til 13 ble tre av de fire hullene delt før de byttet på å vinne hull 14, 15 og 16.

På det syttende utslaget ledet Erik 1 opp med to hull igjen. Erik klarte å vinne det 17. hullet og tok dermed hjem seieren i året KM i matchplay med 2/1 over Brede.

Vi gratulerer finalistene og Erik med seieren! Premier til finalistene kan hentes på klubben fra mandag 21/9.