Takk for i år!

Av: Marius  |  Publisert: 23. oktober 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Siste spilledag var søndag 23. oktober, og fra og med mandag 24. oktober er banen og anlegget stengt for sesongen. Takk for i år!

Tusen takk for i år!
Så var det dessverre slutt for i år. Siste spilledag var i dag, søndag 23. oktober, og fra og med i morgen er altså banene, treningsområder og anlegget stengt for sesongen. Det har vært en lang sesong med stor trafikk på en helt strålende bane. Stort takk til banemannskapet som har presentert en bane i utmerket stand fra start til slutt.

For banemannskapet blir det nå vinterforberedende arbeid ved siden av jobb med en del utbedringer på banen. Nytt utslagssted på hull 3 er vi godt i gang med, det samme på hull 8 og hull 16. Resten av banen skal forberedes for vinteren før snøen kommer.

Vi gleder oss allerede til ny sesong og skal gjøre alt vi kan for å presentere en bane i like god stand som i år.

Det har vært en ny sesong med meget stor trafikk på banen, det vises også i statistikken. Banen åpnet allerede 30. april og det har i år vært 177 dager med åpen golfbane mot 171 dager i 2021. Dette betyr også at det har blitt spilt cirka 2000 flere runder på banen vår enn i fjor.

Den største økningen er det klubbens medlemmer som står for. Dette samsvarer godt med at vi har nådd taket for antall medlemmer og at vi har nå har venteliste på medlemskap på hovedbanen. I tillegg er mange av de nye medlemmene meget aktive og spiller mye golf, noe som er gledelig å se. Deltagelse i klubb turneringer, ukentlige serier og eksterne turneringer er også høyere enn i 2021, som løfter totalen opp fra fjoråret. Det er en nedgang i bruk av sponsortagger fra i fjor, mens greenfee ligger omtrent på det samme antall spillere som i fjor.

Selv om banen nå stenger er gutta i shopen fortsatt på plass og klare til å hjelpe dere medlemmer. Det er bare å ta kontakt per mail eller telefon om du skulle trenge hjelp med utstyr eller annet.

Knut - knut@bmgk.no - 908 56 501
Fredrik - fredrik@bmgk.no - 463 20 597