Påmelding til juniortreninger åpen

Av: Marius  |  Publisert: 30. april 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Bli med på juniortrening i sommer! Opplegg til trening og påmelding er nå klart for samtlige grupper, så ikke nøl med å melde deg på.

Vår visjon er at Bærum Golfklubb skal være en golfklubb for alle - der alle blir sett. Derfor skal vi legge tilrette for kurs og treningstilbud som skal passe for alle kategorier medlemmer i klubben fra nybegynnere til elitespillere.

Bærum golfklubb, sammen med trenerteamet, tilrettelegger for organisert trening for alle juniorer uansett nivå og ambisjon. Pyramiden starter med de yngste i Trollgolf videre til bredde og hele veien opp mot elitegruppene.

Team Rekrutt og Team Utvikling er satsningsgrupper som man i utgangspunktet blir invitert til. Breddegruppene er åpent for alle, medlemmer og ikke-medlemmer. Har du barn eller barnebarn som har lyst til å spille eller prøve golf, så har vi et treningsopplegg som passer, det lover vi. Skulle golfen falle i smak og den unge lovende ønsker å fortsette på trening, samt spille på banen og i konkurranser, må man melde seg inn i klubben. Det finnes flere ulike medlemskap hos oss. (Klikk her for å lese mer om medlemskap)

Oversikt under illustrerer hvordan vi praktiserer junior-pyramiden i Bærum Golfklubb. Dette gjør vi for å best kunne tilpasse treningsopplegget for hver enkelt gruppe.  Vi deler inn gruppene etter alder, nivå, ambisjon og treningsvilje.

Er du usikker på hva som passer best, så ta gjerne kontakt med trenerteamet: proshop@bmgk.no

Ønsker du å teste hvordan det er å være med i bredde trening?

Det er fult mulig å delta på 3 breddetreninger uten at det koster deg noe. Utstyr kan du låne av klubben. Ønsker du å fortsette, ta kontakt oss så skal vi hjelpe til med påmelding og betaling.

Juniorprogram BMGK 2021

Team Rekrutt

- Satsingsgruppe
- For eldre juniorer med golf som førstevalgs idrett
- Mixgruppe (født 2002-2005)
- Krav til turneringsspill, rundeanalyse og egentrening
- Spiller Narvesen tour / Srixon tour
- Tekniktrening mandager, spilltrening torsdager og øvelsebasert trening fredager
- 5 klipp med protimer inkludert i treningen.
Mål: Økt mengde av egentrening, bli mer selvgående, økt kunnskap om golfteknikk og spille-taktikk, økt innsikt av sin egen teknikk på alle golfens deler.
Ønske: Bistå med å få frem de yngre, oppmuntre til å by på seg selv ved fellestreninger, samlinger og vise at man bryr seg når man møter de andre
- Matchplay-serie gjennom sesongen

Ansvarlig: Knut Schiager - knut@bmgk.no / 908 56 501

Klikk her for påmelding til Team Rekrutt

Team Utvikling

- Satsningsgruppe
- Mixgruppe (født 2006-2010)
- For juniorer som har golf som førstevalgs idrett og ønsker å satse på golf
- Krav til turneringsspill, rundeanalyse og egentrening
- Spiller Narvesen tour / Srixon tour
- Matchplay-serie gjennom sesongen
- 5 klipp med protimer inkludert i treningen
Mål: Utvikle og spisse forståelsen for golfspillet og egen golftrening
(teknisk og taktisk)

Ansvarlig trener: Fredrik de Sousa fredrik@bmgk.no / 463 20 597

Klikk her for påmelding til Team Utvikling

Junior Bredde Gutter, Jenter, Mix og Ungdom
- Spiller og trener golf for hovedsakelig å ha det gøy
- Miljøskapende grupper med fokus på morsom golflæring
- Teknikktrening (sving og nærspill)
- Spilltrening med Charlie på torsdager
- Mulighet for tilleggstrening på fredager
- 1 protime inkludert i treningen
Mål: Skape grunnleggende forståelse for golfspillet i et inkluderende golfmiljø
- Oppmuntres til egen trening, banespill og turneringsspill

Ansvarlige trenere: Anders, Emelie og Knut
anders@bmgk.no / 415 85 272
emelie.westrup@baerum.kommune.no / 473 02 271
knut@bmgk.no / 908 56 501

Klikk her for påmelding til Junior Bredde

- Bredde Ungdom Mix - født 2002-2006
Trening mandag kl: 18-19
Ansvarlig trener: Anders Engelsen

- Bredde Gutter - født 2007-2013
Trening mandager kl: 17-18
Ansvarlig trener: Anders Engelsen

- Bredde Jenter - født 2007-2013
Trening mandag kl: 17-18
Ansvarlig trener: Emelie Westrup

- Bredde Mix - født 2007-2013
Trening torsdager kl: 17-18
Ansvarlig trener: Knut Schiager

Propakker

Treningsavgiftene inkluderer en protime, en pique og et ballkort. Det er også i mulig å kjøpe ekstra protimer med trenerne for de som ønsker dette. Proene har satt opp rabatterte pakker tilgjengelig for alle som er en del av juniortrening.

1 x 25 min - 350,-
3 x 25 min - 900,-
5 x 25 min - 1 350,-
10 x 25 min - 2 500,-