Årets klubbmestere er kåret

Av: Marius  |  Publisert: 22. august 2022  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Så var året KM over og klubbens beste spiller igjen kåret. Gratulerer til alle vinnere og tusen takk til alle deltagere for en fin helg.

I helgen ble årets Klubbmesterskap arrangert med over 140 deltagere på startstreken. Mye god golf, godt vær og en bane i strålende stand. Klubben ønsker å rette en stor takk til banemannskapet for all jobb med å få banen i super stand for turnering.

Været holdt seg heldigvis gjennom hele helgen, med litt økende vind mot slutten av søndagen.

Juniorer

I juniorklassene var det til slutt Gabriel Erlandsen og Beatrice Riisnes som sto igjen på toppen av pallene. I gutteklassen fulgte brødrene til Gabriel, Edvard og Knut Magnus, som tok de to siste pallplassene. Blant jentene var Beatrice 6 slag foran Thale Victoria Estensen og 10 slag foran fjorårsvinner Christine Huse.

Herrer og damer

Anders Engelsen forsvarte sin tittel i herreklassen med to gode runder på 66 og 67 slag. Med det endte han 5 slag foran Anders Harto på andre plass, mens det var Fredrik Mangset som tok den siste pallplassen. Blant damene var det juniorvinneren Beatrice Riisnes som knep seieren to slag foran Gigi Frokjaer. Tredjeplass blant damene var det Thale Victoria Estensen som tok.

Seniorklassene
Blant våre seniorer fikk vi en førstegangsvinner i herreklassen med Claus Arvesen sin seier. Claus var 6 slag foran både Ralph Fowler og Erling Lyche på henholdsvis 2 og 3. plass. I dameklassen var Gigi Frokjaer også 6 slag foran neste kvinne Hege Huse. På tredjeplass endte Kjersti Tubaas.

I eldre senior herrer forsvarte Brede Kristoffersen sin tittel med knappest mulig margin, ett slag foran Svein Sørheim. Tre slag bak der igjen endte Lawrence Keeler.

I nettoklassen for samtlige deltagere er med var det Hans Petter Tegnér som presterte aller best mot sitt handicap, etterfulgt av Dale Ritchie og Gabriel Erlandsen.

Vi gratulerer alle vinnere og gleder oss allerede til neste år KM.

Klikk her for resultater.