Turneringer i uke 20 avlyses

Av: Marius  |  Publisert: 10. mai 2021  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Alle turneringer og serier som var planlagt i uke 20, fra tirsdag 18. til søndag 23. mai avlyses.

Bærum Kommune er nå på tiltaksnivå 5B frem til og med 21. mai og det er ikke tillatt med arrangementer. Definisjonen av Arrangementer var noe uklar og klubben har vært i kontaktet med NGF og Kommuneoverlegen i Bærum Kommune. Begge er klare på at Serier er å anse som et idrettsarrangement, og er dermed ikke tillatt.

På tross av at det ikke er samlet oppmøte, at spillere går ut med 10 minutters mellomrom på samme måte som ved selskapsrunder og det ikke avholdes premieutdeling, er Serier å regne som et Arrangement. Vi har derfor ikke annet valg enn å avlyse de planlagte seriene i uke 20.

Vi skal være takknemlige for at vi kan utøve sporten vår, at anlegget og banen er åpent for selskapsrunder. Det er derfor viktig at vi som klubb forholder oss til gjeldende retningslinjer for smittevern til enhver tid.